Administratieve- en fiscalediensten

Uw administratie is het fundament van uw onderneming. Met een kloppende administratie haalt u meer uit uw bedrijf. U voldoet aan alle wettelijke eisen, kunt uw besluiten baseren op duidelijke cijfers én u komt niet plotseling voor verrassingen te staan. Als ondernemer wilt u zich kunnen concentreren op de essentie van uw werk: de bedrijfsactiviteiten van uw onderneming. Daarom wilt u er zeker van zijn de administratie van uw onderneming in goede handen is. Wij verzorgen, als u dat wilt, uw complete boekhouding. Van het invoeren van de bonnen en facturen tot het doen van uw belastingaangifte en het samenstellen van uw financiële jaarverslag. Punctueel, accuraat en snel. Wij zien niet alleen toe op een correcte verzorging van uw administratie en jaarrekening, maar zijn vooral uw betrokken adviseur. De vertrouwenspersoon die naast u staat bij alle beslissingen die u als ondernemer moet nemen.

Een betrouwbaar advies over uw financiële administratie

De financiële administratie is de spil van uw bedrijf. Die kunt u met een gerust hart aan ons overlaten. Wij begeleiden u graag bij het uitwerken en samenstellen van uw periodieke of jaarlijkse administratie. Wij zorgen voor optimalisatie van uw interne administratie. Belangrijk, want cijfers zijn voor u een goede basis om beslissingen te nemen. Voor tal van middelgrote en kleinere bedrijven, non-profitorganisaties en zelfstandigen stellen we de jaarrekeningen samen.

Wij omringen onze klanten graag met brede financiële en specialiste kennis. Uiteraard zorgen wij ervoor dat de jaarrekening voldoet aan de wettelijke voorschriften. Steeds meer ondernemers kiezen voor online boekhouden, met deze werkwijze bent u altijd op de hoogte van de laatste cijfers en kunnen wij, indien gewenst, met u meekijken. Wij zitten overal bovenop en blijven zo dichtbij alle mogelijkheden.

Fiscaal en juridisch advies

Of u als ondernemer net bent begonnen, wat langer bezig bent, of al denkt aan bedrijfsoverdracht. Uw fiscale en juridische zaken moeten goed geregeld worden. Wij kunnen u hierbij onze diensten waarbij we onze brede financiële kennis lokaal aanbieden en verbinden met specialistische kennis. Omdat wij thuis zijn in uw omgeving, en dichtbij u en uw werkgebied staan.

De keuze voor de rechtsvorm van uw onderneming, het fiscaal vriendelijk belonen, uw personeelsbeleid en uw pensioen zijn slechts enkele van de onderwerpen waarover wij u kunnen adviseren. Het maakt hierbij niet uit of u eenmansondernemer of directeur-grootaandeelhouder (dga) bent. Wij kunnen u bijstaan op een breed fiscaal terrein, maar kunnen ook gebruik maken van specialisten.

Vanzelfsprekend verzorgen wij ook uw belastingaangiften. We uw vragen op fiscaal en juridisch gebied vaak zelf beantwoorden.

Btw-advies

Er is geen belastingsoort die zo aan veranderingen onderhevig is als de btw. Niet in de laatste plaats veroorzaakt door een niet aflatende stroom aan uitspraken van vooral het Europese Hof. Steeds weer biedt dit nieuwe mogelijkheden en keuzes. Het zorgt ervoor dat het steeds belangrijker is dat u zicht hebt op uw btw-situatie. U voorkomt bij tijdig inzoomen niet alleen btw-problemen en discussies met de Belastingdienst, maar u behoudt daarbij ook de kans op het behalen van btw-voordeel.

Wij zien btw nadrukkelijk als een specialisme. Daar komt bij dat btw-kwesties zich vaak afspelen op specifieke terreinen. Het gaat in de regel om specifieke aandachtsgebieden en sectoren als vastgoed, non-profit, sport, zorg, onderwijs en niet te vergeten het internationale diensten en goederenverkeer. Wij gaan ervan uit dat elke ondernemer vroeg of laat tegen btw-vragen aanloopt. Al is het maar omdat de Belastingdienst op enig moment u vragen gaat stellen.

Financiële Planning

Hoe hebt u uw pensioen geregeld? En hebt u iets geregeld als u wat overkomt (bijvoorbeeld arbeidsongeschiktheid)? Financiële planning is een goed hulpmiddel om u meer rust te geven over uw toekomst. Dichtbij een nieuwe dag.

De eerste stap bij financiële planning is het in kaart brengen van uw financiële huishouding. Samen met u bespreken we wat uw wensen en doelstellingen zijn. Aan de hand hiervan bekijken we of deze wensen en doelstellingen haalbaar zijn. Uiteraard beoordelen we ook hoe we uw financiële situatie zo optimaal mogelijk kunnen inrichten. Die bevindingen leggen we vast in een financieel plan. Een dergelijk plan geeft u inzicht in uw financiële situatie en daarmee vaak ook rust.

MKB bedrijfsadvies

Wij zijn gespecialiseerd in het midden- en kleinbedrijf en staan zowel ervaren ondernemers als starters terzijde. Wij bieden een totaalpakket aan diensten voor verschillende branches zoals: de retailbranche, de automotivebranche, de recreatiebranche, de installatiebranche en de bouwbranche. Dichbij uw werkveld.

Met een dergelijk financieel plan in handen zijn financiers, zoals banken, sneller geneigd u een financiering aan te bieden. Bovendien kan een goed doortimmerd plan resulteren in een scherper rentetarief. Wij kunnen u assisteren bij realisatie van uw plannen door het opstellen van commerciële en bedrijfseconomische rapportages en het toetsen van het realiteitsgehalte van uw plannen.

Overige diensten

Naast bovenstaande diensten hebben wij uiteraard nog veel meer te bieden. Hieronder een kleine selectie

Aangifte inkomstenbelasting

De jaarlijkse terugkerende “aangifte inkomstenbelasting” is voor de meesten een lastige opgave. Ondanks dat de belastingdienst deze steeds meer voor u invult dient u deze erg goed te controleren. Ook geeft de belastingdienst niet aan waar voor u eventueel nog extra besparingen te behalen zijn.

Met vele jaren praktijkervaring verzorgen wij graag uw “aangifte inkomstenbelasting” op een professionele wijze.

 

Estate planning
Estate planning is de overheveling van uw vermogen naar een volgende generatie. Dat vermogen kan een spaartegoed zijn maar ook uw woning, uw onderneming of uw beleggingsportefeuille. Bij de overgang van dergelijk vermogen liggen belastingen op de loer. Allereerst uiteraard schenkbelasting en erfbelasting, maar ook inkomstenbelasting en overdrachtsbelasting. Wij wijzen u de fiscaal meest gunstige weg, door te adviseren over schenken, huwelijksvoorwaarden en uw testament.
Salaris en Personeel
Ook voor salaris en personeel staan we dichtbij uw onderneming. Uw personeel is ook onze zorg. Voor een professionele salarisadministratie en bovenal om u te begeleiden bij het belangrijkste kapitaal dat u heeft: uw medewerkers. Met een compleet pakket aan diensten op het gebied van salaris en personeel kunt u rekenen op dienstverlening die optimaal op uw bedrijf is toegesneden.
Bezwaar- en beroepschriften
In sommige gevallen kan het zijn dat u het niet eens bent met een beslissing van de Belastingdienst. Wij kunnen dan de correspondentie met de Belastingdienst voor u verzorgen. Op die manier hoeft u zich geen zorgen te maken over het aanvragen van uitstel of het opstellen van een bezwaar- en beroepschrift.
Financiële second opinion

Een geschil met de Belastingdienst. Een advies dat niet goed voelt. Of cijfers waarvan u vermoedt dat ze niet kloppen. Sommige financiële of fiscale problemen vragen om een kritische blik en een onafhankelijke mening.

Wij dat ondernemers soms behoefte hebben aan een objectief en betrouwbaar administratiekantoor waarmee ze vrijblijvend en zonder verplichtingen kunnen sparren over hun probleem.

Daarom helpen we regelmatig ondernemers met een financiële second opinion. We helpen u met het verhelderen van uw probleem en denken met u mee over de juiste aanpak van uw probleem. Zonder dat u ergens aan vast zit.

Organisatieadvies
Complexe adviesopdrachten op het gebied van herstructurering, recovery en familiestatuten. Als ondernemer komt u dergelijke organisatie vraagstukken slechts zelden tegen. Daarom wilt u het proces optimaal laten verlopen, u bent op zoek naar zekerheid en een onafhankelijke blik op de zaken. Wij worden regelmatig ingeschakeld om het gehele proces te begeleiden en de kwaliteit te waarborgen.
Subsidieadvies
Wist u dat ruim de helft van de bedrijven die recht heeft op subsidie, daar geen gebruik van maakt? Vaak omdat bedrijven de mogelijkheden niet kennen of geen tijd hebben voor de (lastige) aanvraag. Wij helpen u graag verder!
Het oprichten van een BV

Een BV kan opgericht worden om verschillende redenen.

  • Beperking van aansprakelijkheden.
  • Fiscaal interessanter omdat er in de eenmanszaak “teveel” winsten gemaakt worden.

Het is per ondernemer verschillend waar de grens ligt om uit de eenmanszaak te stappen en in de BV te komen. Het omslagpunt is afhankelijk van o.a. uw hypotheek en uw gewenste DGA salaris. Desgewenst kunnen wij op basis van door u verstrekte gegevens een berekening maken.

Bij het oprichten van een BV moet u rekening houden met onderstaande zaken:

  • De notariële aktie, hierin staan de statuten.
  • De storting van het aandelenkapitaal. (minimaal 1 eurocent)
  • Inschrijving bij de Kamer van Koophandel.
  • Deponering van de jaarstukken bij de Kamer van Koophandel.
  • Opstellen van notulen van de Algemene Vergadering van Aandeelhouders.

Wij kunnen u helpen bij het oprichten van de volgende BV’s

  • Personal Holding (PH)
  • Flex BV
  • Stamrecht BV
  • Holding- en werkmaatschappijen
Toeslagen
Heeft u recht op zorg-, huur-, kinderopvangtoeslag of kindgebonden budget? Of weet u niet zeker of u daar recht op hebt? Wij zoeken dit graag voor u uit en draagen ook zorg voor de aanvraag en/of eventuele wijziging van de toeslag. Hierdoor heeft u tijd voor andere leuke dingen, zonder dat u wellicht financiële voordelen laat liggen.
BTW aangifte
Voor veel klanten dienen we de aangiften BTW in. Afhankelijk van uw werkzaamheden bent u verplicht per maand, kwartaal of jaar aangifte omzetbelasting te doen.
Pensioenadvies
Pensioen is belangrijk, maar behoorlijk ingewikkeld. Dat geldt zowel voor uw eigen DGA-pensioen als voor de pensioenregeling die u heeft getroffen voor uw werknemers. Daar komt bij dat de regels rond pensioenen steeds weer veranderen. En de toekomst is misschien dichterbij dan u denkt… Wij helpen u verder
Starterbegeleiding

Het begeleiden van startende ondernemers is een hele belangrijke taak binnen ons kantoor, want een goede begeleiding met advies zorgt dat de startende ondernemer succesvol kan worden wat weer bijdraagt in een groeiend tevreden klantenkring.

Als u een eigen bedrijf start, krijgt u vaak te maken met instanties waar u niet eerder zaken mee gedaan heeft of waar u wellicht niet aan gedacht heeft. Wij kunnen u bij dit alles begeleiden, adviseren en desgewenst taken overnemen.

Financiële administratie

Inrichten van uw administratie en boekhouding.
Een goede administratie is overzichtelijk, helder en geeft duidelijk inzicht in de financiële situatie van uw organisatie. Wij helpen u dan ook graag bij het opzetten en inrichten van uw administratie. Een goed begin is immers het halve werk.

Zelf uw administratie doen.
Veel klanten kiezen ervoor om hun eigen administratie te doen. Dat kunt u online eenvoudig zelf doen. Via internet heeft u 24 uur per dag, 7 dagen per week toegang tot uw eigen administratie.

Uw administratie volledig uitbesteden
Als u als ondernemer geen tijd of zin hebt om uw eigen administratie te voeren, dan kunt u dit geheel aan ons uitbesteden. U kunt zelf bepalen in welke mate wij uw administratie verzorgen. U kunt uw administratie geheel georganisteerd langsbrengen waarna wij  de kas- en (bank)bestanden digitaal inlezen. Of u kunt ons alle bonnen en facturen langs brengen, eventueel kunnen we zelfs uw facturatie en betalingen regelen.

Advisering

Al ruim 30 jaar adviseren wij onze klanten op een persoonlijke en betrokken manier. De kennis en ervaring die we in deze 30 jaar hebben opgedaan delen we graag met onze klanten.
Wij kunnen u onder andere adviseren over:

  • Financiële en juridische bedrijfsstructuur
  • Starten van een nieuwe onderneming
  • Financieren en investeren
  • Overname, verkoop en bedrijfsopvolging
  • Financiële toekomstplanning
  • Verzekering
Online boekhouden
Wilt u op ieder moment inzage hebben in uw boekhouding of zelf een gedeelte invoeren? Dat kan. We werken hiervoor met het boekhoudpakket iMuis.  Dit gebruiksvriendelijke pakket is opgebouwd uit verschillende modules en stelt u zelf samen.  Meer informatie vindt u hierover op onze pagina: “Online Boeken”

Verstand van belastingzaken

Of het nu gaat om omzetbelasting, vennootschapsbelasting, inkomstenbelasting of  loonbelasting;  al deze regelingen hebben voor ons geen geheimen. U kunt rustig al uw blauwe enveloppen naar ons doorsturen, wij zorgen voor de rest.