De Nationale Ombudsman buigt zich over ruim 300 klachten die zijn ontvangen over het verdwijnen van de blauwe envelop. Deze overweegt een onderzoek te starten.

Digitalisering
Mensen beklagen zich over de digitalisering van de Belastingdienst. De bekende blauwe enveloppe wordt vervolgens afgeschaft, omdat deze niet meer nodig is.

De honderden klachten worden momenteel onderzocht om te zien welke actie nodig is. Een woordvoerder van de Ombudsman wil niet op het onderzoek vooruitlopen, maar stelt wel dat de overheid voor iedere burger toegankelijk moet zijn.

Nog meer klachten
Niet alleen de Nationale Ombudsman ontving klachten, ook het meldpunt van de drie grote ouderenbonden kreeg er tot nu toe zo’n 700 binnen. Volgens Rob Vos van ouderenorganisatie Unie KBO zijn er zorgen over mensen die digitaal niet goed onderlegd zijn en daarom steeds verder achterop raken: “Er moet een vangnet blijven voor deze mensen.”

E-mail niet voldoende
De Nationale Ombudsman tikte eerder overheidsinstanties zoals gemeenten op de vingers die alleen via de mail bereikbaar waren. Die overheidsinstanties moeten een alternatief bieden. Later deze week beslist de Nationale Ombudsman of er een onderzoek gaat komen.

 

Bron(nen): De Telegraaf
Neem contact op via WhatsApp
%d bloggers liken dit: